سفیر عشق: روز واقعه؛ روایتی از دل تاریخ
بازی سفیر عشق روایتگر داستان حضور حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین(علیه السلام) میباشد که علاوه بر روایت این بخش از زندگی ایشان، در قالب چندین گذشته نمایی و آینده نمایی به حادثه کربلا هم میپردازد. سفیر عشق نخستین بازی در قالب مذهبی تاریخی در ایران است و با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی، نقشه راه آن تهیه شده است. این پروژه سعی دارد برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطبین بازیهای رایانهای را با فضای تاریخ اسلام از یک منظر جذاب و تاثیر گذار آشنا کند. گیمر در این بازی، سیر رخدادهای تاریخی را از دید شخصیت «مهران» که جوانی ایرانی است دنبال میکند و در روند بیان قصه مهران، تابستان گرم کوفه سال شصت و یک هجری و اتفاقات تاریخی از زمان ورود مسلم بن عقیل (علیه السلام) به کوفه، دشمنی بنی امیه، نقش افرادی مانند هانی بن عروه، مختار ثقفی، نعمان بن بشیر و … را در یک روند تعاملی خواهد دید.
سبک بازی سفیر عشق:
بازی سفیر عشق: روز واقعه، یک بازی اکشن Hack & Slash (شمشیری) در نوع سوم شخص است. سبک اکشن را میتوان محبوبترین سبک در بین بازیهای ویدیویی نام نهاد. این سبک دامنهی بسیار وسیعی دارد. تمرکز روی گیم پلی پرهیجان و مبارزات جذاب، محبوبیت زیادی را در بین گیمرها به دست آورده است. در بازی های اکشن، بازیکنها و گیمرها باید واکنشهای بسیار سریعی داشته باشند و با دقت و زمانبندی مناسب قهرمان داستان را به پیش ببرند. بازیهای اکشن معمولا بازیکنها را از نظر فیزیکی نیز به چالش میکشند و هماهنگی بین دست و چشم بازیکن در انجام حرکت های سریع اهمیت بسیار بالایی دارد. بازیهای هک اند اسلش یا Hack & Slash تاکید زیادی روی نبرد تن به تن دارند. در این بازیها، قهرمان بازی به تنهایی با تعداد زیادی از دشمنان مواجه میشود و باید با استفاده از سلاحهایی مثل شمشیر آنها را از پای درآورد.
ویژگیهای این اثر:
بازی رایانه ای سفیر عشق: روز واقعه، با استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز بازی سازی جهان، در تمامی بخشها اعم از مدلسازی، ریگ، پویانمایی، پویانمایی صورت و … مراحل تولید خود را گذرانده است. همچنین موتورانجین مورد استفاده جهت توسعه این بازی رایانهای Unreal Engine 4 است که یکی از قوی ترین ابزارهای روز دنیا میباشد که مورد استفاده بزرگترین غول های بازیسازی دنیا است. برای هرچه طبیعیتر شدن حرکات شخصیتها و برای باورپذیری بیشتر در بازی، بیش از ده هزار پویانمایی منحصر به فرد و خاص استفاده شده است که رقمی خیلی نزدیک به بالاترین استانداردهای روز دنیا است. برای رسیدن به این هدف، بیش از 300 دقیقه پویانمایی در حرفهایترین استودیوهای موشنکپچر ایران، توسط نخبه های این حوزه ضبط شده است تا به بالاترین حد کیفیت دست رسیدند. همچنین داستان در این بازی با بیش از یک ساعت صحنه سینمایی با کیفیت بالا و به صورت Real Time روایت میگردد
- تنوع در دشمنان و دسته بندی آنها شامل دشمنهای رده ضعیف، متوسط و قوی؛
- هوش مصنوعی قوی و متفاوت برای هر نوع کاراکتر که عملکرد و سیستم حمله و دفاع مخصوص به خود را دارا باشد و نقطه ضعفهای منحصر به فرد خود را داشته باشند؛
- طراحی سیستم QTE و کلیدزنی و تمام کنندهها؛
- گیمپلیهای متنوع اسب سواری، مخفی کاری، مبارزات مستقیم و حل معماهای متنوع
- طراحی اکوسیستم شهری برای رفتار کاراکترهای بازی و مردم شهر به شکلی هوشمند و خاص
- پردازش محیط فضای عراق ایرانی صدر اسلام بر اساس واقعیتهای دقیق هنری و فضاسازی تاریخی
- طراحی خاص و با کیفیت کاراکترهای بازی با توجه به توصیفات دقیق تاریخی و کانسپتهای هنری
- بیش از ده هزار پویانمایی به صورت دستی و موشنکپچر با کیفیت برای تمامی شخصیتها به صورت ویژه
- طراحی، مدل سازی، فضاسازی محیطهای تاریخی با بیش از 2000 آبجکت و شیء محیطی
- روایت سینمایی در قالب چند صد پلان پویانمای سه بعدی رندر همزمان و انیمیشن های دو بعدی موشن، ایلیستریشن
- تولید نزدیک به 60 دقیقه موسیقی حماسی فوق العاده
- گرافیک خیره کننده بازی با بهره مندی از حداکثر توان فنی موتورانجین جهانی Unreal Engine 4
- تعداد بالای پویانماییها برای هر شخصیت جهت ایجاد تنوع و حرکتهای منعطف تر و باورپذیر
- پویانماییهای تخصصی چهره براساس زبان فارسی و حسهای مختلف صورت
- استفاده از سیستمهای پیشرفته کنترل شخصیت اصلی و دشمنها
- هوش مصنوعی شهر کوفه و ایجاد یک محیط زنده و پویا شهری برای واقعی تر شدن بازی
- سیستم هوش مصنوعی اختصاصی برای دشمنهای مختلف نظیر کمانداران، نیزه داران، شمشیرزنان و سردستههای شرطهها
دیدگاهتان را بنویسید