امین، امانت‌دار وقت شما...1403-09-02
اشتراک گذاری:

جدیدترین فناوری های روز دنیا

۱- هوش مصنوعی (AI)

تعریف هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از دوازده سال گذشته در حوزه فناوری به وجود آمد.تا چند سال گذشته، مردم بر این باور بودند که هوش مصنوعی فقط برای فیلمسازان است که داستان های علمی تخیلی از آن بیرون بکشند.
امروزه اکثر کسب و کار های حوزه فناوری تمرکز خود را بر استفاده از قدرت هوش مصنوعی گذاشته اند،زیرا این تنها وسیله ای است که می تواند رشد آن ها را بطور معجزه آسایی زیاد کند و مدت زمان این رشد را کاهش دهد.
امروزه گوگل، مایکروسافت، آمازون و آی بی ام در خط مقدم این فناوری هستند.گوگل TensorFlow منبع باز را برای توسعه و پیاده سازی هوش مصنوعی ساخته است.IBM نیز به طور گسترده ای از سیستم هوش مصنوعی آی بی ام واتسون برای توسعه و استفاده از قدرت هوش مصنوعی خود استفاده کرده است.

اگر شما علاقه مند به ریاضیات، آمار، برنامه نویسی، و الگوریتم ها هستید، این حرفه فرصت عالی برای شماست.

۲- فناوری بلاک چین

بلاک چین به زبان ساده

Blockchain یک پایگاه داده توزیع شده است.پشت تمام ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده از جمله بیت کوین این فن آوری حضور دارد.برنامه های بی شماری از جمله قراردادهای هوشمند، رای گیری، مراقبت های بهداشتی، بیمه و… می تواند به وسیله آن ساخته شوند.کارشناسان می گویند این انقلاب بعدی پس از اینترنت است.

رقابت در این زمینه خیلی کم است زیرا این فناوری کاملا جدید است و فرصت مناسبی برای کسب و کارهای آینده است.

۳- اینترنت اشیاء (IOT)

مقاله اینترنت اشیا

ساده ترین مثال این فناوری می تواند یک ساعت هوشمند باشد. وسیله ای  که به اینترنت متصل شده و اطلاعات را برای ما فراهم می کند. به همین ترتیب،می توانیم  دستگاه های مختلفی مانند تلویزیون، ماشین و… را به کمک سنسورها از طریق اینترنت کنترل کنیم.
دستگاه های IOT به طور مداوم به اینترنت متصل می شوند و ما می توانیم داده ها را از راه دور شناسایی و جمع آوری کنیم. با جمع آوری داده ها می توانیم بر روی آن ها نظارت و تجزیه و تحلیل کنیم و سیستم های کارآمد را بوجود آوریم و بهره وری را افزایش دهیم.

۴- کلان داده (big data)

گوگل، آمازون، فیس بوک، اپل،همه با کمترین مقدار درآمد شروع کرده اند.بنیانگذاران آنها فقط امیدوار بودند که کسب و کار خود را رشد دهند.
در حال حاضر همه این شرکتها و بسیاری دیگر بوسیله داده هایی که در طول زمان جمع آوری کردند بزرگ شده اند.کارشناسان می گویند که داده ها حکم طلا در دنیای دیجیتال امروز را دارند.

کسب و کارها برای ساختن داده های معنی دار و مفید به کارشناسان تحلیلگر داده نیاز دارند تا بتوانند کارایی، بهره وری و در نهایت درآمد خود را بهبود بخشند.

۵- واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

تفاوت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تمام بازی ها، نرم افزارها، فیلم ها، انیمیشن ها از دنیای واقعی الهام گرفته شده اند.در واقعیت مجازی، با کمک گرافیک کامپیوتری، یک تجربه واقعی ایجاد می کنیم.

شبیه سازی های کامپیوتری در آموزش خلبانی،پزشکی و سرگرمی استفاده می شوند.
از سوی دیگر، واقعیت افزوده، افزودن دنیای مجازی به واقعیت است.بازی Pokemon Go نمونه ای کامل از واقعیت افزوده است.که بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

۶- خودروهای بدون سرنشین

خودروهای هوشمند

اتومبیل های الکتریکی از دو دهه گذشته بوجود آمدند اما پیشرفت قابل توجهی نداشته اند.با توسعه AI، قدرت پردازش و سنسورهای پیشرفته خودروهای بدون سرنشین،یکپارچگی در اتومبیل های الکتریکی ایجاد شد.
در حال حاضر تنها شرکتی که با نام بردن از خودروهای بدون سرنشین به ذهن می رسد Tesla است.با پایه گذاری تسلا صنعت خودروسازی به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی کرد.تمام مدل های تسلا دارای رانندگی خودکار با سطح ایمنی بیشتر از راننده انسان است.

در این فناوری مقدار زیادی از اطلاعات که توسط حسگرها و دوربین های خودرو تولید می شود به سرور اصلی ارسال می شود و پس از تجزیه و تحلیل،پاسخ مناسب اجرا می شود.ما می توانیم این تکنیک را در بسیاری از زمینه های دیگر مانند لوازم خانگی،هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپتر، موتورسیکلت و… اجرا کنیم.

۷- برنامه های هوشمند

جدیدترین برنامه های هوشمند

چت بات ها نمونه ای از برنامه های هوشمند هستند زیرا کاربر می تواند با برنامه ارتباط برقرار کند و احساس کند که با انسان ارتباط برقرار کرده است.پاسخ به سوالات کلی که به طور معمول توسط مشتری خواسته می شوند،در برنامه های هوشند پیاده سازی می شود.این برنامه ها همچنین با یادگیری رفتار مشتری از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده، به کاربر پاسخ مناسب می دهند.
بنابراین اگر شما در حال توسعه برنامه هستید یا می خواهید در این حوزه سرمایه گذاری کنید، باید برنامه های هوشمند را مد نظر قرار دهید، زیرا برنامه های موجود نیز در حال تبدیل شدن به برنامه های هوشمندتر هستند.

۸- امنیت سایبری

امنیت سایبری چیست

هر روز ما اخبار هک کردن سیستم ها، نرم افزارها و وب سایت های سازمان ها را می شنویم.هک کردن محدود به منطقه خاصی نیست و اکنون پدیده جهانی است.هک سازماندهی شده که توسط گروه های بزرگ یا حتی کشورها انجام می شود.

شرکت ها روزانه مقدار زیادی اطلاعات ارزشمند را جمع آوری می کنند،این اطلاعات،مجرمان سایبری را برای بهره برداری از سیستم ها جذب می کند و نیاز به کارشناسان امنیتی بسیار کارآمد در زمینه امنیت سایبری بوجود می آید.

کارشناسان امنیت سایبری به عنوان نگهبان برای محافظت از اطلاعات و وب سایت ها از هکینگ عمل می کنند.تقاضای زیادی برای متخصصان امنیت سایبری در سرتاسر جهان وجود دارد و در حال افزایش است چون هکرها نیز پیشرفته تر و قدرتمندتر از فناوری هستند.

۹- بازاریابی دیجیتال

حوزه بازاریابی دیجیتال جدید نیست، اما دامنه این حوزه در سال های آینده افزایش خواهد یافت و توانایی استفاده از بخش عمده ای از تمدن انسانی را دارد.

بازاریابی دیجیتال استفاده از ابزار و سیستم عامل های اینترنتی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و سوق دادن آنها برای خرید محصولات و خدمات است.بازاریابی شبکه های اجتماعی،سئو سایت، بازاریابی محتوا و ایمیل مارکتینگ زمینه های داغ برای اشتغال هستند.امروزه هر کسب و کاری نیاز به تیم بازاریابی دیجیتالی اختصاصی برای اجرای بازاریابی در حوزه دیجیتال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *