با همکاری گروه فرهنگی برهان و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج تقدیم می کند:دختران بهشتی در حجاب برترنرم افزار آموزشی دختران بهشتی برنامه ای آموزش محور جهت ترویج مفهوم حجاب از سنین پایه است که سعی شده است اصول روانشناختی آموزش به کودک در آن رعایت شده و ضمن سادگی و سهولت کار با نرم افزار برای کودک ، به تدریجی بودن آموزش حجاب و نیز استمرار آن بواسطه قراردادن عناصر جذاب جهت ترغیب کودک به انجام بازی ، به اصول آگاهی بخشی و لحاظ شرایط مختلف کودکان از نظر روانشناسی با در نظر گرفتن بخش های متنوع ، مد نظر قرار گرفته و دارای ویژگی های کلی زیر است:محور اصلی این نرم افزار علاوه بر آموزش آسان و مبتنی بر تشویقِ مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم بصورت مصداقی همراه با مثال و بازی ، تصویر سازی مثبت ذهنی از حجاب در ذهن و فکر کودک طی کار با بخش های مختلف نرم افزار از رنگ آمیزی گرفته تا پازل و بازی و داستان و … می باشد.به عبارت دیگر در این برنامه کودک در تمامی بخش ها شاهد فضایی شاد از رنگها و تصاویری زیبا و خندان از دخترانی با حجاب است که در حین بازی در بخش های مختلف این ذهنیت برای کودک ایجاد می شود
که حجاب و پوشش با مفاهیمی نظیر نشاط و شادی و زیبایی در تضاد نیست ؛ دقیقا خلاف آنچه که در جامعه و حتی گاه در رسانه ها بصورت ضمنی تبلیغ می شود که دختران و زنان باحجاب عموما افرادی غمگین ، بدون نشاط و کم تحرک و حتی کم سواد نشان داده می شوند و بالعکس دختران و زنان بی حجاب عمدتا شاد و پرتحرک و تحصیلکرده معرفی می شوند.اهمیت این قسمت از رسالت نرم افزار ( تصویر سازی مثبت ذهنی از حجاب ) از بخش آموزشی برنامه کمتر نیستیکی دیگر از مهمترین امتیازات این نرم افزار ، صداگذاری بخش های مختلف برنامه توسط کودکان 3 و 7 و 9 ساله است . این موضوع باعث می شود که کودک حین کار با این نرم افزار ارتباط عمیق تری با بخش های مختلف خصوصا قسمت آموزش و داستان که از مهمترین حوزه های برنامه می باشند ، برقرار نموده و میزان اثربخشی آموزش حجاب افزایش یابداز دیگر امتیازات این برنامه آن است که آموزش ها در بستری کاملا تعاملی با کودک و مبتنی بر تشویق صورت می پذیرد . به گونه ای که کودک پس از آنکه در بخش آموزش با جمله ای کوتاه ولی روشن ، عبارت آموزشی را در خصوص محرم و نامحرم و یا پوشش در برابر نامحرم با صدای کودک هم سن و سال خود می شنود ، بلافاصله در قالب یک بازی با همان موضوع آموزش داده شده تعامل را شروع می نماید و در صورت اجرای صحیح بازی ، تشویق می شود .این روش اثربخشی آموزش را چند برابر می نماید
دیدگاهتان را بنویسید